Exkluzivita v obchodním vztahu

Ozvalo se nám několik eshopů, kterým se líbí koncept výdejních míst v Žabkách. Tvrdí, že patří k těm největším v určitém segmentu a proto bychom jim měli smluvně garantovat exkluzivitu. Například, že by byli jediní, kdo by v Žabkách vydával třeba parfémy nebo léky.

Myslím si, že exkluzivita má v určitých typech spolupráce své místo. Je to logické, pro někoho něco uděláte (máte náklady) a potřebujete určitou dobu nebo druh ochrany na jejich pokrytí a výdělek. My např. garantujeme Žabce, že nebudeme do jejich prodejen zavážet potraviny.

Co když ale někdo nenabízí nic a chce exkluzivitu protože je velký? Jakou výhodu to přinese asi zákazníkům? A co když příští rok bude větší někdo jiný? Proč raději neumožní zákazníkům komfort při vyzvednutí, když ho to nic nestojí, a nevydělá na nárůstu obratu, který to přinese? Mně takové nabídky moc sympatické nejsou.

A co vy, máte nějakou zkušenost ať dobrou nebo špatnou? Napište mi.

This entry was posted on Tuesday, February 15th, 2011 at 7:42 pm and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

3 Responses to “Exkluzivita v obchodním vztahu”

  1. Kotel Says:

    Takové dohody nemusí být marné, ale je důležité aby to bylo výhodné pro obě strany. Například dohodnout ve smlouvě určitý minimální počet zásilek za určité období a pokud nebude e-shop plnit tak exkluzivitu ztratí.

  2. Ernest Buol Says:

    Great post. I am facing a couple of these problems.

  3. click the following page Says:

    click the following page…

    blog topic…